Skip to main content

Formål

Formålet med snyd er at lade latteren fylde rummet, når dine taktiske terningekompetencer overrasker alle omkring bordet. Du har et formål: at bevise, at du er den ukronede konge/dronning af snyd, der altid har et es i ærmet og en hemmelig plan oppe i kastebægeret.

Spilafvikling

  • Alle spillere får fem terninger og holder dem skjult i deres kastebægre.
  • Spillet begynder, og alle spillere kaster deres terninger uden at vise dem til de andre spillere.
  • Den spiller, som starter spillet, gætter på værdien af alle terninger på bordet.
  • For eksempel kan spilleren annoncere at der er “fire 4’ere” ud af alle terninger på bordet. Den næste spiller har nu to muligheder:
  • Tro på at spillerens bud er korrekt.
  • Tvivle på at spillerens bud er forkert og udfordre spilleren.

Terningekombinationer og udfordring

  • Når en spiller udfordres, afsløres alle terninger. Hvis det tidligere kastede resultat var korrekt, mister alle spillere en terning, bortset fra den spiller som kaldte snyd.
  • Hvis det tidligere kastede resultat var forkert, beholder spilleren, der annoncerede resultatet, sine terninger.
  • Den tabte terning fjernes fra spillet, og spilleren fortsætter med det reducerede antal terninger.
  • Spillet fortsætter med at den spiller som tabte runden starter.

Bluff og Terningudveksling:

  • Spillerne kan “snyde” og annoncere et højere resultat end det faktiske resultat.
  • Hvis en spiller tror, ​​at der er blevet snydt, kan de udfordre og afsløre terningerne.
  • Hvis en udfordring viser, at der er blevet snydt, beholder den, som snød, sine terninger.

Spilafslutning:

  • Spillet fortsætter, indtil kun en spiller har terninger tilbage.
  • Den sidste spiller med terninger har tabt spillet.

Der drikkes hver gang en spiller taber. Den sidste spiller tilbage på bordet, bunde ren halv øl.

Ekstra regler

  • 2 runde blind: På Sliders spiller vi oftest med den frygtede regel om at anden runde i spillet er “blind”. Dvs. at ingen spillere må kigge på deres terninger i 2. runde. Hvis en eller flere spillere kommer til at kigge på deres terninger, har de tabt runden og beholder dermed deres terninger, mens resten af spillerne smider en terning.
  • Trappe: Reglen om at slå en trappe eksisterer for at gøre spillet mere spændende og uforudsigeligt. At slå en trappe handler om at slå således at dine terninger går fra 1-2-3-4-5 i ét slag. Hvis man slår en trappe, gælder alle terninger for en valgfri værdi + en ekstra terning. Hvis man f. eks. slår 1-5, kan man vælge at sige at man har “6, 6’ere”, “6, 3’ere” osv.

Spilelementer:

  • Fem terninger pr. spiller.
  • Et bæger til at skjule terningerne.